zondag 5 juni 2011

Zephyr (verkocht)

Dit is het oorspronkelijke verkoopbericht. als herinnering laat ik het staan in mijn blog

Sinds ik midden januari mijn velomobiel heb staat mijn ligfiets te verkommeren achter mijn tuinhuis (gelukkig staat hij uit de regen)
Ik heb hem dan ook te koop gezet
Voor de schappelijke prijs van 500€ mag je hem komen halen.
De prijs is laag omdat de aandrijving moet worden vervangen.
Er moet een nieuwe derailleur, ketting, kettingwielen en pions op.

Het is een snelle comfortabele fiets, de lage hoogte vond ik ideaal tegen wind. In stad voelde ik mij ook op mijn gemak door het goede zicht.

Eigenschappen
- Dual drive: 8 speed sram gripshift met 3 naafversnelling in de achternaaf. bediening volledig met rechterhand. Je kan eenvoudig terugschakelen als je plots moet remmen. Schakelt heel lekker.
- Dubbel blad voorraan, maar zonder derailleur.
- 20" wiel voorraan en 26" wiel achteraan.
- Kojak voorraan en michelin citycruiser achteraan, je krijgt er nog reserve binnenbanden bij.
- voorraan krachtige trommelrem, achter velgrem
- de zijtassen zijn in optie bij te verkrijgen 
- geen klikpedalen en geen fietscomputer.
- Klapstuur (eenvoudig op/afstappen)
- Optima stoeltje
- verstatile ventilatie matje
- geschikt vanaf 1m73 (afhankelijke van binnenbeenlengte)
- trommelrem en achternaaf hebben nog niet zo lang hun onderhoud gehad (nieuw vet en olie)

Af te halen in Tielt. Kan gebracht worden indien niet meer dan 30km.
Ruilen tegen een andere ligfiets kan ook.

Dit is het oorspronkelijke verkoopbericht. als herinnering laat ik het staan in mijn blog

2 opmerkingen:

  1. Ik heb me ook een Zephyr aangeschaft, de geleider van mijn ketting is echter anders dan bij jou: is dit custom made of zo geleverd door zephyr?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Of die zo geleverd is weet ik niet. het was een 2dehands fiets. ik vermoed custom.
    Je kan deze wel zo aanschaffen bij een nieuwe fiets volgens hun site.

    Het zelf doen is niet moeilijk. Er is een gat voorzien is voor een bout vlak voor het stuur. Daar stop je een lange bout door, met daarop 2 kettingwielen naast elkaar. Maar daar zit je wel sneller tegen met je knieën.

    Of via een stukje aluminium (zoals bij mijn fiets geweest) het terugkerende kettingwiel iets lager.

    BeantwoordenVerwijderen