woensdag 22 juni 2011

Geluk en ongeluk

Dit ben ik niet, dit is mijn vader.
En zo een fietsje wil hij ook wel
om te gaan werken.
Hij is 2 weken geleden gevallen
met de koersfiets en heeft
zijn schouder gebroken,
Ik wens hem veel beterschap
Wat was ik blij dat er gisteren een pakje was aangekomen uit Nederland met mijne naam op. S' avonds lekker knutselen aan mijn favoriete fiets (waar ik bijna nooit moet aan werken). 15min later zit de nieuwe as op zijn plaats en maak ik snel een testritje rond de blok. Alle materiaal er terug in en ik ben klaar om terug te "vliegen" naar het werk.

Deze morgen viel het wel een beetje tegen want mijn linker voorband stond lek, snel een nieuwe binnenband uit mijn kot halen en met 15min vertraging kan ik toch vertrekken.
4 lekken op 6000km, waarvan ik er 3 thuis kon vervangen. Dat vind ik goed aanvaardbaar.
Er zijn 3 kojaks besteld bij de lokale fietsenboer, het is dus afwachten van wat dat brengt van lekken.

2 dagen met de FlevoBike naar het werk doet me beseffen hoe gelukkig ik mij mag prijzen met mijn velomobiel. De snelheid en comfort zijn opmerkelijk hoger en ik rijd veel meer ontspannen. Ik zou niet meer alle dagen met een gewone ligfiets naar het werk willen rijden. En nog minder met een gewone bukfiets.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten