zondag 19 juni 2011

Flevobike rit nr 4,5 & 6

Iedere dag doe ik mijn ritje. Ze worden sneller, rapper en gemakkelijker.

  • Donderdag (Rit 4) ging al zonder stoppen over een afstand van 3km.
  • Vrijdag geen tijd en geen rit
  • Zaterdag (Rit 5) heb ik de afstand verdubbeld naar 6km.
  • Vandaag (zondag) Rit 6: de test of naar het werk haalbaar is. 30km gereden in 1u30min. Snel was het nog niet maar de afstand was goed overbrugbaar. Morgen ga ik dus met de Bike naar het werk.
    Een paar km heb ik overbrugd in de race stand, wat de fiets minder wendbaar maakt maar wel sneller. Mijn voorkeur gaat nu nog uit naar de city stand.
Wie zegt er dat het moeilijk rijden is met een Flevobike, 1 week en ik rijd al 30km :)

Bedenkingen en wijzigingen:
  • Het versnellingsbereik moet veel groter worden. De lichtste versnelling zorgt bij felle tegenwind voor een te lage trap cadans. 
  • De voorband heb ik vervangen door een schwalbe marathon.
  • Mijn rugzak past mooi over het stoeltje, eenvoudig en zonder kosten.
  • Een extra fietstasje zorgt voor een reserveband.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten