maandag 20 juni 2011

Woon werk met de Flevobike

Uit noodzaak blijft Bango in de garage staan. Het doet pijn als ik mijn glimmende machine moet achterlaten. Gelukkig kan ik toch met een ligfiets naar het werk en ik ben benieuwd hoe het zal verlopen. De flevobike zal zijn nut sneller moeten bewijzen dan gedacht.

Alles gaat vlotjes, vlotter dan gedacht. De heuvels blijken bedwingbaar en ik voel met zelfzeker in het verkeer. Zelfs de "berg" in Gavere valt te bedwingen met voorwielaandrijving terwijl het nat ligt. En ik die dacht dat ik daar te voet naar boven ging moeten. Ik moet wel een veel te grote kracht zetten om de pedalen rond te krijgen en voel dat in mijn knieën.
Ik ben zelfs sneller op het werk dan verwacht. 6u50 rijd ik binnen in de kazerne. Morgen vertrekken op dezelfde tijd maar iets rustiger rijden.

De terugweg is het wind tegen zoals gewoonlijk, het is ook de hoofdreden waarom ik ben beginnen ligfietsen. Ik heb de wind meestal op kop tijdens het naar huis rijden. Ik zet de Bike dan ook in race stand en rijd vlotjes mee met 2 koersfietsen.
Tijdens de rit voel ik wel dat de trap cadans te laag is en de kracht in mijn knieën te hoog. Ik probeer iets rustiger te rijden. Zodra Bango hersteld is gaat de Bike dan ook bij de lokale fietsenmaker binnen voor een nieuwe pion, ketting, derailleur en gripshift. Als ik een loskoppelbare rem kan monteren achteraan zal ik dat ook doen.


Morgen terug met de Bike, ik heb er al zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten