zondag 19 juni 2011

Bango in panne

Toen ik vrijdagmorgen Bango buiten zette voor mijn dagelijkse rit naar het werk hoorde ik een vreemd geluid aan het achterwiel. Ik geef er een duwtje tegen en tot mijn verbazing zit er een speling op van 5cm.
Na een korte inspectie blijkt de as die de achterbrug met de frame verbind los te zitten. Dit is de as die zorgt dat de achterbrug zich verticaal kan bewegen wanneer de vering zijn werk doet. Er lijkt een las losgekomen te zijn. Een snelle reparatie zit er niet in en gelukkig kan ik met mijn collega's carpoolen naar het werk.

Na een telefoontje naar ligfietsgarage Groningen krijg ik snel te horen dat ze een nieuwe as zullen opsturen. Deze is momenteel onderweg en ik hoop dat ze snel aankomt. Nu mijn geliefde transportmiddel in panne staat moet ik via een andere manier naar het werk.
Volgende vervoermiddelen blijven over (in volgorde van voorkeur):
  • Flevobike
  • Stadfiets
  • Carpool
  • Trein
  • Persoonlijke auto
De flevobike zal mij morgen naar het werk brengen.

hier zie je waar de as en het plaatje gebroken zijn
De as was eenvoudig te verwijderen

De as en het afgebroken stuk

Geen opmerkingen:

Een reactie posten