zondag 15 september 2013

(auto)loze zondag Tielt

Vandaag autoloze zondag in Tielt. Dus gaan we een rondje fietsen. De "autoshow" bleek gisteren plaats te vinden, een miscommunicatie in het stadmagazine en website, of toch verplaatst van dag na mijn melding? Ik zal het nooit weten.

Met de bakfiets, damesfiets met follow-me en een zelfstandig rijdende  kleine/grote meid rijden we naar de dichtstbijzijnste autovrije straat die normaal heel druk bereden wordt (de Europalaan). Aangekomen blijkt dat deze straat niet autovrij gemaakt is. Ik wordt er triest en boos van tegelijk. De beperkte autovrije zone is dus nog beperkter dan aangegeven, schandalig. In de "autovrije" zone komt er ook regelmatig een auto langs. Allemaal uitzonderlijke mensen wellicht. Een teken dat koning auto toch doet wat hij wil. Controle is nergens te zien.

Ik kwam zelfs mijn buren tegen die enthousiast met hun lichten flitsten toen ze me zagen. Ze reden bovendien in de autovrije zone.

In het onderstaande plan veegde ik de straten die niet van toepassing zijn op autovrij omdat sommige heel het jaar autovrij zijn of vandaag zijn gereserveerd voor de modeloper.


Jammer, terug een gemiste kans.
Op de volgende verkeerscommisie zal ik dit toch eens op tafel gooien.


aangegeven plan
werkelijke situatie, sterretjes zijn tegengekomen auto's



Geen opmerkingen:

Een reactie posten