maandag 9 september 2013

8 kleine versnellingen

Tijdens de heenrit naar werk met Bango vertrek ik met 8 versnellingen.
30km verder heb ik er nog maar 7 over. Na de kabel een beetje aan te spannen kan ik verder en kom op het werk met 8 versnellingen.
Tijdens de terugrit verlies ik iedere 5km kilometer een versnelling en de laatste 10km heb ik er nog 1tje over. Het liedje van 10 kleine visjes schiet door mijn hoofd:

Tien kleine visjes
Die zwommen naar de zee
Moeder zei:
Maar ik ga niet mee
Ik blijf lekker in die oude boeren sloot
Want in de zee zwemmen haaien
En die bijten je
blub, blub, blub, blub,blub
blub, blub, blub, blub, blub
blub, blub, blub, blub, blub

Thuis controleer ik de kabel en deze is bijna volledig afgebroken aan de derailleur. Een rit naar de lokale fietsenboer en 1€90 later installeer ik de nieuwe kabel en na een kleine testrit kan ik met een gerust hart naar het werk rijden de dag erna.

Verder staat het linker voorwiel al meerdere malen plat in de garage, een leegloper. De buitenband bevat enkele scheurtjes en beide voorbanden worden dus vervangen door nieuwe marathon green guards.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten