Een dag na mijn vorige post over mijn slepend achterwiel staat er bij thuiskomst een pakje te wachten met tape rond van "sinner". Zonder te verwittigen hebben ze een nieuwe wiel opgestuurd. Beetje spijtig dat ze het niet lieten weten want anders had ik nog een paar nieuwe wieldoekjes gekocht.
Eerste werk dus is de montage van het nieuwe wiel. En terug ben ik verbaast over de eenvoud waarmee dit gaat. Na 5 minuten zit het nieuwe wiel erin en liggen de binnen en buitenband erom.
De eerste test met het wiel vrij te doen draaien ziet er al goed uit. Het oude wiel draaide ongeveer 10sec. Het nieuwe doet het dubbel zo goed met 20sec. Het is duidelijk merkbaar dat het wiel langer blijft draaien.
Probleem opgelost dus. Het oude wiel stuur ik terug naar Sinner. Kostprijs van dit grapje: 15€, enkel de verzendkosten zijn voor mijn rekening. Wat een service
Ik heb ondertussen 100km gereden en de fiets is sneller en accelereert beter. Mijn benen zijn nog overbelast door het harde trappen de laatste weken maar toch reed ik lekker 35km/u op de gaversesteenweg deze morgen. Eens de benen volledig hersteld zijn zal het nog een beetje sneller kunnen. Ze voorspellen koude dagen volgende week dus denk ik eraan om de voetgaten af te plakken en kijken of dat verschil maakt in de snelheid. Ook de wieldoekjes terugplaatsen zou verschil maken. Maar eerst keer een nieuwe stok vinden.
Gaversesteenweg... Ik keerde gisteren langs daar naar huis terug. Je had gelijk: het fietspad moet je niet nemen en de auto's bleven braaf achter mij.
BeantwoordenVerwijderenOp het werk blijken ze jou ook te kennen (enfin, je roodwitte Mango toch).
Kun je mij uitleggen hoe dat werkt , een achterwiel eruit halen en terug plaatsen ?
BeantwoordenVerwijderenIk ben sinds 1 September 2011 in bezit van een Mango + maar heb geen idee hoe het achterwiel eruit te halen , durf ook eigenlijk niet zo goed en had nog geen reden.
In Onderhouds verslagen van velomobiel.nl word alleen de gewone mango beschreven en bij sinnerbikes staat nog geen onderhouds verslag online.
Je kan een handleiding vragen bij Sinner.
BeantwoordenVerwijderenVerder is het wiel uithalen niet moeilijk.
1. Zet het achterwiel vrij van de grond, ik stop er een grote doos onder
2. Je legt de achterste ketting naast de tanden.
3. Je vijst het boutje van de achteras los in de fiets met een inbussleutel.
4. Als het boutje er volledig uit is duw je met een grotere inbussleutel in het gat in de fiets en duw je de as eruit.
5. Het wiel haal je onder de fiets uit
Dankjewel Birger , ik ga het nog niet proberen maar wacht wel tot er onvolkomenheden aankomen , de handleiding zal ik zeker op vragen bij sinner.
Verwijderen