donderdag 19 januari 2012

Nieuwe batterij en nieuwe connectors

bevestiging van batterij
Na een telefoontje met Sinner Bikes werd mijn nieuwe batterij snel opgestuurd. Jammer dat dit niet gebeurd na bevestiging per mail. Het is ook geen sigma sport pack meer maar een merkloos batterijpack. Installatie gebeurde met 2 straps achter mijn stoel.

Ik had na mijn klein brandje aan de batterijconnector geen vertrouwen meer in het geinstalleerde type connector en bestelde bij Dealextream.com T pluggen die ook gebruikt worden bij modelbouw.
reservebatterij
Een uurtje solderen en alles zit mooi in de mango. De connectors zitten erg vast en voelen degelijk. Voor mijn reserve batterij soldeerde ik alvast ook een extra kabeltje zodat deze nog steeds kan worden gebruikt in noodgevallen.

Verder wordt er gewerkt aan een volledig apart verlichting circuit zodat ik niet terug zonder licht val zoals gebeurde met mijn reservebatterij.




nieuwe batterij

Geen opmerkingen:

Een reactie posten