dinsdag 24 januari 2012

Mango achterwiel perikelen + Bango Lek 11

De snelheid in het nieuwe jaar is bedroevend laag met Bango. Het versnellen is lastig en de snelheid aanhouden nog meer. 35 km/u rijden is een hele uitdaging geworden, terwijl dat in de zomer geen probleem was. Ik ben nu al tevreden bij 30 km/u. Bij +30km/u verzuren mijn benen volledig. Ik dacht eerst aan een overbelaste benen of een acuut ijzertekort maar daar ligt het niet aan.
Toen ik bij inspectie het achterwiel liet draaien in vrijloop viel het heel snel stil. Mijn voorwielen blijven een minuut doordraaien in vergelijking.
Een slepend achterwiel dus. Ik heb het met knikkende knieën gedemonteerd (schrik dat ik het erger ging maken of niet opnieuw kon monteren) maar de montage en demontage ging kinderlijk eenvoudig. Ketting afleggen,  boutje op de achterbrug losdraaien, as uitduwen en wiel uitnemen.
Veel heeft de demontage expeditie niet uitgehaald, smeren van de lager kan je niet, en in verder demonteren zag ik geen brood in..

Na contact met sinner kreeg ik volgend antwoord:
Het zou kunnen zijn dat van het achterwiel de lagering niet goed meer is en dat dient dan vervangen te worden.
Er zijn twee mogelijkheden, we sturen je een compleet nieuw wiel op en je stuurt de oude retour of je zend eerst het oude wiel aan ons op zodat wij het hier kunnen repareren. Aangezien je misschien elke dag wel fietsen wil is het misschien handig dat ik je een nieuwe stuur? Hoe staat het verder met de rest van de fiets, is het handig dat we de fiets hier een keer voor onderhoud kunnen krijgen of is dat niet nodig?
Mooie antwoord dat duid op een goede lange afstands service en hopelijk een snelle oplossing zodat ik terug een snelle fiets heb.

Bango lek 11 (rechts voor marathon met +9000km):
Als ik naar de fietsenstalling wandel om naar huis te vertrekken staat mijn fiets niet mooi recht. Hij helt over naar rechts want de band is volledig leeg. Terug een leegloper, want deze morgen merkte ik er niets van. Na een snelle inspectie vind ik een steentje terug in de buitenband.
De band begint na 9000km welk beetje slijt te tonen. Keer kijken hoe lang ze het nog volhouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten