dinsdag 1 maart 2011

Bango Lekke Band nr1

Het gaat moeizaam deze morgen. Het laatste stuk rijd ik met moeite 27km/u waar ik anders 35km/u rijd. Ik vermoed een lekke band, maar ik voel geen velg op de grond. Doorrijden dus, misschien platte benen ipv een lekke band. Het is maar 2km meer tot op het werk.

Eens aangekomen zie ik een half zachte achterband. Toch een lek, dus dat wordt deze middag plakken.
2200km zonder platte banden, niet slecht. Ik ben blij dat ik hem kan stoppen op het werk tijdens de middagpauze en heb dus geen haast. Kan ik op het gemak eens zien of die achterband uithalen nu zo weinig werk is als er wordt gezegd.


En dat is ook zo. 30 sec en de binnen en buitenband heb ik volledig in mijn hand. Even zoeken naar de oorzaak maar niets gevonden. Plakken en toch maar keer grondig de band onderzoeken en de minuscule steentjes eruit peuteren. De band terug erop in 30 sec en oplazen.
Maar hoe moet die band nu liggen. Ik heb nog nooit banden gehad met richtingsprofiel. Gelukkig staat er een pijltje op en heb ik geluk. Hij ligt juist.

Geweldig, geen vuile handen door de ketting, geen slepende rem door schuine wiel montage. Geen bouten, sleutels of snelspanners. Gewoon de band eraf wippen en terug leggen. Een eitje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten