maandag 28 februari 2011

De velomobieltest was een succes

2 maand terug was ik aan het kijken welke velomobiel ik zou kopen.
Ik lanceerde het idee op het gentseliggersforum om een velomobieltestdag te houden. Dit werd goed aanvaard en ging gebeuren. Een week later was echter mijn keuze gemaakt en Bango stond reeds te blinken in mijn garage. De testdag was voor mij dus niet meer nodig maar ging toch door omdat er nog andere geïnteresseerden waren. Als initieel starter van het evenement heb ik een deel van de organisatie dan maar op mij genomen. Gisteren was de dag der oordeel. Zouden er genoeg velomobielen en testers zijn? Ging het weer meevallen? Hopelijk geen ongelukken!

De testdag is goed verlopen. Er was een mooie opkomst van velomobielen en kijklustigen. Ik schat 13 velomobielen en een 60 kijklustigen. Er waren ook een aantal ligfietsen maar deze stonden verweesd aan de kant weg te kwijnen zonder aandacht.
Het weer viel beter mee dan zaterdag. Geen regen maar wel een frisse wind.
Verder heb ik heb veel glunderende gezichten gezien, zijn er geen accidenten gebeurd en was iedereen tevreden. Een succes dus.


Graag noteer ik toch mijn opmerkingen zodat we er later rekening mee kunnen houden.

Reclame
De reclame is goed verlopen en er was redelijk wat volk. Affiche, flyers, forum en mond aan mond reclame blijken goed te werken.

Publiciteit
Het is het geen slecht idee om 1 PR persoon aan te duiden. Nu zijn ver verschillende contacten gelegd maar concreet enkel een vermelding in het nieuwsblad. Een perstekst om te verspreiden had ook handig geweest.

Datum en Timing
Een evenement valt beter in de zomer. meer kans op beter weer. Dan zou je er ook paar uur kunnen bijdoen.
Gisteren was 3 uur meer dan genoeg. Op de affiche stond van 13u tot 15u maar dat is natuurlijk uitgelopen. Ik was 18u15 thuis

Jaagpad
De waw reed stil hoorde ik. op een asfalt jaagpad verwacht je dan toch niets anders #-o Veel mensen hadden ook problemen bij het draaien op het jaagpad. Een afwisselend parkoer (klinkers, beton) volgens een kleine route is beter om te testen.

Faciliteiten
Ideaal was een zaaltje erbij met terras die we zelf konden uitbaten ten voordele van de onbestaande gentseliggers clubkas.
Een tafel ontbrak met standaard velomobiel uitleg, flyers en een inschrijvingsblad zodat we weten hoeveel mensen er nu zijn gekomen.
Mocht je het bijvoorbeeld in midden Gent kunnen doen heb je direct nog veel extra kijklustigen en bereik je een groot publiek. Al mis je dan het doelpubliek: de echte geïnteresseerden

Conclusie
Dit kan en moet volgens mij een jaarlijks evenement worden. Er waren veel potentiële gentse liggers.
Het was een ideaal moment om naar buiten te treden als "club" en het ideale moment voor potentiële kopers om te testen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten