zaterdag 19 maart 2011

Bango Lekke Band nr3

Het regent als ik het weekend wil inzetten en naar huis rijd maar dat is geen probleem. Enkel mijn hoofd en schouders worden nat. Ik leg er goed zweep op, 40km/u op de vlakke weg is eenvoudig aan te houden.
De kilometerteller staat op 3000km. Een reden om er nen goeien de drinken vanavond.
Opeens zakt de snelheid en het stuurgedrag is volledig verdwenen, ik stuur naar links en de fiets rijd bijna volledig rechtdoor. De rechtervoorband is volledig leeggelopen. Snel haal ik mijn regenvestje en de reserveband uit de "koffer". Het afhalen en terug opleggen gaat in 2 min, enkel een paar bandlichters komen aan de orde.

Aangekomen bij mijn ouders heb ik een gemiddelde snelheid van 33km/u. Niet slecht voor een vrijdag.

Thuis plak ik de binnenband, peuter ik het stukje glas uit de buitenband en wissel de reserveband terug. Het lijkt me beter om de banden gelijk af te slijten. De reserveband kan dan weer mee in de koffer.
3x lek in 3000km. Dat mocht wel wat minder zijn. Nu de zomer eraan komt denk ik aan nieuwe banden. Het kan misschien nog sneller en zonder lekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten