donderdag 17 maart 2011

Bango Lekke Band nr2 & meldpunt fietspaden 9

Over de middag was ik snel gaan winkelen. 10kg aan nieuwe aanwinsten werden in Bango geladen. Ik was benieuwd of ik tijdens de terugrit het gewicht ging voelen.
Met stralend weer vertrok ik naar huis. De snelheid kreeg ik niet hoger dan 27km/u. Dat kan toch niet aan het gewicht liggen dacht ik.
Na een pitstop bleek achterband half zacht, een klein lek dus. Wisselen zag ik niet zitten door de hoeveelheid aan bagage. Opblazen en doorrijden dus. nog 2x ben ik gestopt om de band wat bij te blazen.
Zonder verdere problemen kwam ik thuis. Van de extra bagage heb ik niet veel gevoeld.

S' avonds haal ik de band eraf en het lek is snel gevonden. Bij het terug opleggen van de band let ik niet goed op en deze ligt er maar half op, met als resultaat een luide knal tijdens het opblazen. Mijn oren zoemen nog 5 minuten na terwijl ik een nieuwe binnenband zoek en deze nu wel goed opleg.
Het wisselen gaat heel eenvoudig. Zonder kettingsmeer aan je vingers en met enkel 1bandenlifter als materiaal is een band vervangen in 2 min.



Ik heb vandaag terug een nieuwe melding gedaan over slechte fietspaden. Op het fietspad langs de Gaversesteenweg ligt er op 3 plaatsen aarde op het fietspad. Dit vooral aan de zijkant, maar met een 3 wieler is dit heel vervelend omdat het linker wiel opeens 10 cm de lucht in gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten