donderdag 17 februari 2011

Rondje naar Sluis

Poedermelk voor de kleine is in Nederland merkbaar goedkoper. Het scheelt al snel 3 euro per pak. Met de auto naar ginder is geen goed idee, want dan room je een deel van de winst terug af.
Dan maar met Bango, daar kan veel in en is de afstand een uitdaging.

Sporten doe ik anders nooit tijdens de diensturen maar als beroepsmilitair mag het wel. Dus plannen we maar een dagje in naar Sluis en terug (135km)
Dan nog 65km naar en terug van het werk komt zo op een 200km. Dat moet lukken.

Gisteren morgen was het zover. s' morgens vroeg vertrokken in Gavere om 7u40. In gezelschap van Pieter reden we naar Brugge. Ik had nog nooit het kanaal Brugge-Gent afgereden dus een gids was welkom.
In Brugge scheiden onze wegen. via de Damse vaart rijd ik naar sluis waar ik aankom rond 11u. Op de teller staat er 100km, halverwege dus.

Snel boodschappen doen, alles inladen (5dozen melk, 1 grote pak pampers en een energy bar) en rond 11u30 ben ik al terug onderweg naar Gavere. De route verloopt via de Leopolsvaart. Een rustig jaagpad, kaarsrecht en geen ziel te bekennen in de wijde omtrek. Genieten dus van natuur en het gezoem van banden en ketting.

om 14u  ben ik terug in Gavere. even rusten, gsm bijladen en dan de rit naar huis.

Moe en tevreden kom ik thuis aan. Kilometerstand: 200km gemiddelde snelheid: 26km/u
De benen voelen goed en enkel een schuurwond tussen de benen herinnert me aan de gereden kilometers.

Vandaag moest ik natuurlijk terug met de fiets naar het werk. Het ging moeizaam deze morgen maar ik geraakte zonder problemen en met een mooie gemiddelde snelheid op het werk. De benen en het lichaam zijn moe in de ochtend maar tegen de middag zijn alle kwaaltjes verdwenen.
Algemeen een positieve ervaring dus, ik verlang alvast naar mijn volgende lange afstandstocht. Die me ook naar pittoreske plaatsen zal brengen.

Ik houd mijn tochten nu ook visueel bij op kaart:

Waar Bango en ik al zijn geweest weergeven op een grotere kaart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten