Maar deze keer was het eindelijk zover. Het weer zat mee, de afstand was te overbruggen en het werd een geslaagde oliebollentocht.
Heenrit
De heenrit naar Rotterdam ging erg vlot met wind in de rug, rustig droog en relatief warm weer. Ik had afgesproken met Joop aan Breskens voor de oversteek om dan samen van Vlissingen naar Rotterdam te rijden.De 160km werden vlot overbrugt en we waren welgekomen in de bivak voor 2 overnachtingen.
De parking zag er alvast veelbelovend uit
De Tocht
Tijdens de oliebollentocht was het mooi weer met een zonnetje. Soms wat koud maar het viel allemaal wel mee. Ook de tocht door het stad zelf viel mee. Al had het wel een stuk korter gemogen, in stad gaat de snelheid er volledig uit en de 30km duurden dan ook bijna 2 uur om af te leggen. We passeerden dan wel alle bezienswaardigheden maar je moet teveel op het verkeer letten dat er weinig tijd was om rond te kijken. Enkele extra stops voor een foto en een kortere tocht was iets beter geweest.de befaamde oliebol met snert |
Terugrit
De terugrit werd vroeg ingezet om 8u. Er viel dan ook terug een flinke afstand te verwerken en de weersvoorspellingen waren niet goed: Regen en tegenwind.Het werd een pittige tocht met een pak regen en veel wind. Ik was dan ook blij om rond 17u thuis aan te komen.
Storm strip noodoplossing |
Zeelandbrug bij hevige wind is geen pretje. |
veilig thuis aangekomen |
Bedenkingen
* Het verbaast me dat er zo licht wordt omgesprongen met het verzekering aspect bij de nederlandse collega's. Bij de Belgische ligfietsers.be wordt er goed gehamerd dat het lidgeld met bijhorende verzekering altijd in orde moet zijn voor alle deelnemers van de tocht.Als er iets ooit iets ernstig gebeurd zou ik niet graag in de organisatie zitten want dan kan het op hen verhaald worden. Dit is bijna gebeurd in het verleden tijdens een tocht bij ligfietsers.be.
* Ik heb een pak nieuwe mensen leren kennen en de banden tss ligfiets.net en ligfietsers.be moeten beter onderhouden en uitgewisseld worden.
* De voorbereiding voor 2 overnachtingen kon beter. Vooral een nieuwe slaapmat is nodig want de luchtmatras met pomp namen nu teveel plaats in.
* Het aantal quatro en DF fietsen was verbazend hoog wetende dat deze nog niet zo lang verkocht worden in vergelijking met andere velomobielen
Extra foto's vind je hier: https://photos.app.goo.gl/kYWFXLPAcJYtERSS2
Leuk je ontmoet te hebben.
BeantwoordenVerwijderenIk was achteraf blij dat ik besloten heb na de tocht naar huis te rijden.
Groeten Richard
Wat bedoel je precies met het verzekerings aspect?
BeantwoordenVerwijderenVoor de oliebollentocht was men bv niet verzekerd.
VerwijderenOp de site stond er kleine vermelding dat dit op eigen risico is.
Neem maar van me aan dat dit niet genoeg is mocht er iets ernstig fout gaan.
Ik heb nagevraagd en er wordt bijna nooit gekeken voor een verzekering in Nederland.
Is een eigen WA verzekering niet voldoende? Aan wat voor gebeurtenissen moet je dan denken?
Verwijderenwaar gebeurt verhaal:
Verwijderenbij de ligfietsers.be is er voorval geweest van een velomobiel die door een derde partij in de gracht was geduwd en deze pleegde dan vluchtmisdrijf.
De vm rijder was enkele weken thuis door zijn verwonding en de verzekering van zijn werkgever wilde de schade door afwezigheid verhalen op de organisator van de tocht.
Gelukkig was de dader dan toch nog opgespoord.
Mooi verslag weer Birger!
BeantwoordenVerwijderenBeste wensen voor het nieuwe jaar!
Dag Birger,
BeantwoordenVerwijderenDank voor je mooie (foto)verslag.
Groeten,
Joop (rood-witgeblokte Alleweder)
Bedankt voor het verslag. Zo kon ik er ook van mee genieten.
BeantwoordenVerwijderen