maandag 29 januari 2018

Afscheid van een vriend

Dit weekend namen we afscheid van een trouwe vriend.
6 heeft hij ons gediend. Hij heeft nooit geklaagd, gezucht of gemopperd.
Onverwoestbaar, onverslijtbaar.
Altijd stond Johnny voor ons klaar.

Maar sinds de kindjes zelf fietsen stond hij daar maar, eenzaam, smachtend naar aandacht, naar een ritje met zijn baasje.
Het werd dus tijd om hem een nieuwe thuis te geven, nieuwe kindjes om mee te rijden en een nieuw gezin dat hem aandacht kon geven en kon genieten van zijn rijcomfort en eeuwige trouw.
Dit weekend kwam er een koppel van de andere kant van het land hem ophalen en beloofden er goed voor te zorgen.

Hier enkele memorabele momenten en enkele van je krachtprestaties.


samen met het baasje, hoeveel km zouden we samen hebben afgelegd?


poseren kon je goed


6 bakken bier kon je aan zonder problemen


de gekste dingen vervoerden we samen


zelf andere fietsen schoot je te hulp


en 6 kindjes konden je niet deren, er kunnen er zoveel niet eens in de auto


je was ook niet vies van een ritje naar het containerpark


wat deden we je soms aan. volstouwen maar.


maar veelzijdige was je wel


Dit zal ik het meeste missen, samen gaan winkelen.
Karren hebben we versleept naar huis, of toch wat erin zat


Het gaat je goed Johnny, je zal altijd in onze gedachten blijven.

Hier nog enkele vorige posts met de bakfiets in de hoofdrol:
- Ik ga met de bakfiets en neem mee ... 2
- Ik ga met de bakfiets en neem mee ....  
- Vakantie fietsen
- Fietsen met kindjes: Bakfiets Johnny Loco Cargo Cruiser Review.
- Vero plooifiets ernstig gewond
- RIS
- Oktober = banden maand
Fietsen met kindjes: Buggy transport 2
- Fietsen met kindjes en pintjes
- Kleurrijke Johnny loco cargo bike



3 opmerkingen:

  1. Ik mis mijn bakfiets ook nog steeds....lang niet zo'n mooie als jij had, maar altijd bedrijfsvaardig op wat lekke banden na en een oersterk frame.

    Ik heb er ook vaak en graag mee naar de supermarkt gefietst 3 km verderop. In die rol mis ik hem het meest, als "vrachtfiets" waar je kinderen in kunt stoppen en ook nog volle tassen met boodschappen. Of geen kinderen en nog meer volle tassen met boodschappen. Veel meer dan in de Quest kan. De caravan hebben we ermee beladen die verderop in de wijk moest staan. Heel handig.

    Ik heb hem overigens mooi kunnen verkopen, want de nieuwprijs was behoorlijk omhoog gegaan en daarmee de gebruikte prijs ook zag ik aan andere aangeboden bakfietsen.

    Ik neig er weleens naar een gebruikte 2 wielige bakfiets terug te kopen. Speciaal voor supermarkt ritjes. Laat ik wat geruster buiten de winkel achter dan de velomobiel. Maar mijn vrouw vind dat ik haar fiets met boodschappentassen dan maar moet pakken....of de boodschappen auto.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. het zijn dure fietsen, maar jullie hebben er veel plezier van gehad en zeker terugverdiend!

    BeantwoordenVerwijderen