woensdag 10 januari 2018

Driekoningen Velomobieltocht

De jaarlijkse velomobieltocht van WOL (west-oostvlaamse liggers) viel op 3 koningen 6 jan.
Het is de derde maal dat deze tocht doorgaat in Gent en vertrekt bij het atelier van fietser.be
Met 17 deelnemers werd het een mooie groep die zich vlot rond Gent deed loodsen voor een tochtje van 60km. Niet zoveel als gelijksoortige tocht in Nederland die een week eerder werd gereden maar naar Vlaamse normen al een mooie opkomst.

  • Orca: 2x
  • Quest: 4x
  • Strada: 2x
  • Mango+: 1x
  • DF: 1x
  • WAW: 7x

Er is nog veel chauvinisme in Vlaanderen. De WAW is hier opvallend veel sterker vertegenwoordigd is dan bij de noorderburen. De grootste dealer zit dan ook niet toevallig in Gent.
4 velomobielen waren elektrisch ondersteund. (2xorca en 2xWAW) en daar wordt nooit negatief op gereageerd. Tijdens de oliebollentocht merkte ik dat sommige mensen het elektrische gegeven zelf niet wilden bespreken.



De WAWnr3 kreeg al vele kleuren en ziet momenteel prachtig uit. De geschiedenis straalt er vanaf.

op de terugweg kregen Bango zijn wielen nog een modderbadje.

Alle mijn genomen foto's: https://photos.app.goo.gl/pQQ9aBfXV6ak8gWB3

4 opmerkingen:

  1. Zo werkt de velgreflectie niet zo héél goed meer....

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigenlijk vreemd dat je zo weinig Mango's bij de diverse ritten ziet. Toch een velo die nog steeds doorontwikkeld wordt en goed bij de tijd blijft en vroeger al een lichtgewicht was.

    Dat niet echt accepteren van e-rijden is een raar iets. Waarom moet ieder type velomobiel een sportinstrument zijn waarmee je moet presteren ? Hoewel ik sterk genoeg ben in mijn oude Quest soms opgevoerde brommers na te zitten zou ik denk ik toch vaker mijn 38 kg glasvezel Quest pakken en verder zou rijden als die wel een goede e-voorziening had...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Birger, ik vermoed dat je 6 januari bedoelt.. de meeste tochten in Nederland hebben een vergelijkbaar aantal fietsers. Zeventien is best veel. De OBT is in NL ook een uitzondering. En dan hebben we ook Belgen, Duitsers en Engelsen nodig om tot zo'n grote groep e komen.

    BeantwoordenVerwijderen