dinsdag 20 maart 2012

Plooifiets

2 weken cursus secure networking in Brussel. Dat betekent 2 weken met de trein op stap. Ik wordt vergezeld door een van mijn beste vrienden. Onze Vero vouwfiets. In theorie overbodig want er is een busverbinding. In praktijk soms de redder in nood want de bus komt in de terugrit 2 min nadat de trein vertrokken is.

De vouwfiets heeft de frame van een Dahon maar is goedkoper afgemonteerd. Veel voel je daar niet van want met het klein lichtgewicht fietsje haal ik toch menig ander fietser in.

Plooien doet hij verder als de beste. In 15 sec veranderd de hoop buizen in een fiets en omgekeerd.
Hij mocht misschien nog iets lichter en kleiner want tss 2 treinzetels past hij niet. Schandalig dat de NMBS geen betere voorzieningen of aanduidingen heeft voor plooifietsen want vandaag is het de eerste keer in 2 weken dat ik een fiets wagon vind.

Een andere goede vriend is de gsm waarmee ik dit blogbericht schrijf: een Samsung spica smartphone met android. Een onmisbare tool om snel de uren van de trein op te vragen via de railtime app. Zo zag ik gisteren net op tijd dat mijn eerste aansluiting was afgeschaft zodat ik snel een aansluiting vroeger kon nemen. (Die ik kon halen doordat ik de vouwfiets mee had)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten