woensdag 12 oktober 2011

Sportdag ATCC

De jaarlijkse sportdag op het werk is goed gepland want het is lekker weer en de conditie zit goed.
Er is keuze uit
  • 30 of 60 km fietsen
  • Wandelen of Lopen
  • Geocaching
De keuze is snel gemaakt: fietsen natuurlijk. Alleen met welke fiets en hoever. Met de flevobike zie ik de 60km niet zitten want daar komt de woon-werk rit nog bij. De zithouding op de fiets zorgt wel voor een aangenaam contact met de bukkende collega's.
Maar het is tijd om keer te bewijzen aan mijn collega's wat je met een velomobiel kan dus kiezen we voor de 60km met Bango.

Er is geen parkoer gepland dus we zien waar de wind ons brengt. Ik vraag voor geen te steile hellingen.
We vertrekken met 8 fietsers en er wordt direct goed aan getrokken: 31-33km/u verschijnt constant op de teller, een lekker tempo want de eerste 20km zijn vlak. Ik hang doelbewust zoveel mogelijk achteraan de groep zodat iedereen mooi uit de wind kan zitten (achter een velomobiel uit de wind zitten lukt niet)
Er wordt soms wel niet gewacht op iemand die beetje achterblijft en dat vind ik jammer, samen uit samen thuis. Niemand wordt achtergelaten maar sommige mogen een tandje bijsteken om de groep bui te houden. Het vlakke uitgestrekte landschap verdwijnt stilletjes als we langs Wannegem-Lede richting Wortegem-Petegem rijden.
Bij het zien van een beklimming stuif ik er ervandoor en passeer het kleine peloton aan 45km/u om dan ingehaald te worden op de helling en zo bijna samen boven te komen.
Na een geschifte afdaling aan +50km/u breekt iemand zijn versnellingsapparaat. Hij moet met een single speed verder en we beginnen de terugtocht langs Oudenaarde en dan via de Schelde richting Gavere. Er wordt nog altijd fink doorgereden en aan 35km/u wordt er snel een mooie afstand afgelegd.
 
Het was een toffe tocht en we eindigen met 60km op de teller en een gemiddelde van 28km/u. De volgende keer ga ik terug mee met de velomobiel, want het was geen probleem om de groep bij te houden. Ik moest zelfs meestal inhouden op de platte stukken.

Hier een filmke dat ik maakte met mijn gsm toen we langs de schelde reden
Let op de oncomfortabele houding van mijn medefietsers :p

Geen opmerkingen:

Een reactie posten