maandag 17 oktober 2011

B&M IXON IQ Speed

Kapotte lamp
Er staan 2 lichten op Bango.
2x een B&M Ixon IQ speed aangesloten op een sigma 6v pack met 2 schakelaars tussen. 1tje bovenop aan de linker spiegel en eentje vooraan in de neus. Ik gebruik altijd de bovenste op spaarstand en vollen bak bij donkere wegen of bij verblinding van tegenliggers. De lamp in de neus gebruik ik bij mist of bij pikzwarte wegen (deze kan ik ook niet dimmen want daarvoor moet je op een knopje duwen op de lamp zelf)
Ik merkte dat deze voorste lamp niet meer de opbrengst gaf zoals in het begin. De reden is eenvoudig te vinden als je naar de foto kijkt. De spiegel in de lamp is volledig dof/stoffig geworden.
Vervangen lamp

Een mailtje naar sinner en in garantie werd de lamp kosteloos vervangen (enkel mijn lamp opzenden naar Nederland koste me 8€) Donderdag deed ik de lamp op post en vandaag werd de vervanging al geleverd aan de voordeur. Wat een prima service van Sinner.

De lamp terug monteren is een eitje door de snelsluiting en aansluiten is enkel het kabeltje insteken.


Evaluatie verlichting
1 lamp actief
Beide lampen actief

Ik ben erg tevreden over de verlichting van de mango, vooral de lamp bij de spiegel kan ik iedereen aanraden (die is geen standaard uitrusting). Door bereikbaarheid kan ik via een druk op de knop de spaarstand activeren en deze is al meer dan genoeg voor de Belgische veel te verlichte wegen. Door de hoge montage krijg je minder slagschaduw en ben je ook iets zichtbaarder voor andere weggebruikers. Ik krijg al veel positieve commentaar over mijn koplicht van collega's dat je me zeker ziet aankomen en het licht staat maar op halve kracht.
Het licht in de neus is in hoogte verstelbaar van binnenuit. Dat klinkt nutteloos maar in praktijk is het erg handig omdat je zo tijdens het rijden de lichtstraal kan aanpassen. (dichter of verder van de fiets)

Een bak licht, maar dat is nodig als je +35km/u over het fietspad rijd in het duister.

Rechts heb je nog 2 nutteloze foto's voor een idee over de sterkte, Misschien moet ik toch keer stoppen tijdens een rit om een real life foto te nemen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten