woensdag 24 december 2014

De Oliebollentocht. De Afsluiter van 2014

De oliebollentocht stond al een paar jaar op mijn verlanglijstje. Maar het paste nooit. Dit jaar was de agenda vrij en kreeg ik toestemming van het thuisfront om mee te rijden.

Voor de mensen die de oliebollentocht niet kennen:
Deze tocht wordt jaarlijks gereden op het einde van jaar door velomobielen om te bewijzen dat dit fietsen zijn die het hele jaar rond inzetbaar zijn.
Van heinde en ver komen velonauten samen om te toeren en daarna dan oliebollen te eten. Het is een ongeschreven regel dat je met de fiets komt.


250km enkel
Ik ga ook met de fiets heen en terug. een rit van 250km enkel. in totaal zullen er dus 550km op de teller komen te staan in 3 dagen tijd (zaterdag vertrekken, zondag de tocht en maandag terugkeren)

Deze kaart geeft een idee (dit is niet de route die ik rijd)

In Gent kom ik samen met Jan en tss Antwerpen en Nijmegen komen er nog een paar rijders bij. In  totaal zullen wet met 6 velomobielen aankomen. Een hotel is geboekt om het allemaal iets aangenamer te maken en van een goede nachtrust te kunnen genieten

De fiets is gesmeerd en gecontroleerd (gelukkig want bout van achterwiel zat los)
De Big apple achterband is vervangen (was ook hoog nodig)

De bagage is reeds ingepakt

De benen hebben een week kunnen rusten en ik heb er zin in.
Wordt vervolgd .....

5 opmerkingen:

  1. Mijn totaal is slechts 210 kilometer, net te doen op de dag zelf. Rij voorzichtig en tot zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed reis jullie, ik hoop dat de sneeuw en wind meevalt. Tot zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele afstand met elkaar, maar ook leuk om te doen, succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. It looks as if my trip will be slightly longer at 260km (not including the ferry.
    http://ridewithgps.com/events/To-and-from-Oliebollentocht-2014
    Hopefully it won't snow-- have a great ride and see you in Ninjmegen.
    John Highet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The link you added shows a route of 122km one way.
      mine is 250km one way.

      Verwijderen