dinsdag 25 februari 2014

Roetsen op een eerste lentedag

Gisteren een mooie "lentedag", dan is de keuze snel gemaakt en trek met de roets naar het werk. S'morgens was het nog fris en in de namiddag stond er een deftige wind (gelukkig deels wind mee) maar het werd toch een mooie rit.

Alles gaat vlot, de slag voelt al vertrouwd aan en het schakel systeem is fantastisch. 

Voordelen:
- Bij aankomst thuis of op het werk voel je dat je gesport hebt. Met de velomobiel is dit veel minder.
- Mijn buik, handen, armen en romp voelen sterker aan.
- Het is een dag rust voor mijn fietsbenen. Ideaal voor midden in de week.
 
Zijn er dan geen klachten? natuurlijk wel.
- Als ik ga fitnessen en biceps oefeningen doe heb ik last van de pees aan de binnenkant van de elleboog (elleboogholte). Tijdens de eerste roets ritten naar het werk had ik ook last van deze pees. Nu na een +800km roetsen heb ik er minder last van en de dag erna totaal niet meer. Er is dus beterschap.
- Door het ontbreken van vering moet je goed opletten op de Belgische wegen want voor je het weet heb je een zweepslag in je rug.

De lentekriebels zijn er en ik verlang naar mooi roets weer.

Foto van mijn 209 fitness machine





2 opmerkingen:

  1. Nog even en je bent verslaafd aan het roetsen, zoals de meeste mederoetsers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stoer man! Ik raad je aan het roetsen als rug-, biceps- en buiktraining te zien.
    Je kunt je daardoor richten op op borst-, triceps en hamstrings bijvoorbeeld in de gym. Peesblessures kunnen lang aanhouden merk ik met mijn rechtervoet...
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen