Ik had de indruk dat de fiets afhelde naar rechts. En dat bleek te kloppen. Tss de linker band en de wielkas had ik 2 cm ruimte, aan rechterkant was die ruimte amper een halve cm. In ongeladen toestand was er geen probleem te vinden. Versleten veren dus.
Voor het eerst haal ik de voorwielen eraf en demonteer de veerpoot. Dit is kinderlijk eenvoudig een heel goed zelf te doen. De rechterveer is een halve cm korter dan de linker. En de linker veer is dan weer een halve cm korter dan de nieuwe die ik heb gehaald bij fietser.be
De oude veren zijn met de hand meer in te drukken dan de nieuwe.
Bij de testrit merk ik direct dat de draaicirkel verkleind is, dat putten in de weg beter worden opgevangen en dat de fiets stiller en stabieler rijd. De ruimte tussen band en wielkas is aanzienlijk vergroot.
Om de 16.000km de veren vervangen voor 36€, daar kan ik mee leven :)
De F-lite banden liggen al een maand onder de mango+ en na 1200km ben ik half tevreden over de banden. Ze zijn lekker stil, absorberen veel schokken en rijden vlotjes. Maar 2 lekken op 1200km vind ik toch redelijk veel. Ook de draaicirkel vond ik erg beperkt, maar na de nieuwe veren is dit probleem van de baan.
Moet je de sporing dan ook weer helemaal secuur gaan afstellen ? Mijn veerpoten ( RV en A ) maken hinderlijk lawaai. Ze uiteennemen zou de meest logische actie zijn, maar ik blijf ervan af als dat betekend dat ik de sporing opnieuw moet afstellen wat tot nu toe mij nog niet zo goed gelukt is.
BeantwoordenVerwijderen