zondag 13 november 2011

Fietsen met kindjes: De velomobiel

Kindjes kan je eenvoudig vervoeren met een velomobiel, gewoon op je schoot en rijden maar. 1 kindje per keer toch, met 2 heb ik het nog niet geprobeerd. Mijn dochter en zoontje hebben elk hun voorkeur in de mango, elk met zijn voor en nadelen.
Mijn dochter van 3 jaar zit zijdelings en houd zich vast aan de zijkant. Zo heb ik nog een redelijk goed zicht en zitten haar beentjes niet tegen mijn benen als ik aan het trappen ben. Extra materiaal meenemen naast je is dan wel niet mogelijk omdat haar voeten op de bodem staan.

Mijn zoontje van 1,5 jaar kijkt liever vooruit (zie foto) maar dan moet ik wel opletten dat zijn beetjes niet vast zitten als ik ga trappen. Dit lukt erg goed en hij zit zo comfortabel dat hij zijn hoofdje gewoon neerlegt achteruit.
Ik durf zelf 30km/u te rijden met 1 kindje aan boord. Ze zijn regelmatig passagier in de velomobiel als ik ze ga afhalen van school of van de crèche.

Ik ben zelf al snel eens naar mijn ouders gereden (7km enkel) met mijn zoontje op de schoot. In het terugkeren sliep hij in mijn armen, dus van comfort zal hij niet te klagen hebben.

3 opmerkingen:

  1. Het ziet er ook echt heel schattig en voor het kind geriefelijk uit.

    Toen onze meiden nog kleiner waren en ik nog een Mango had, zaten ze ook wel eens bij mij in de fiets.

    Pas je wel op met hard remmen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. reflecterende sticker op plakken: 'baby on board' :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Indien je interesse hebt in een kinderaanhanger, ik heb nog een nieuwe te koop.

    Marktplaats Advertentie: 481322153

    Maar in Belgie (op de weg vs fietspad) is een bakfiets misschien wel veiliger

    BeantwoordenVerwijderen