zondag 6 november 2011

WOL Doortrappertocht 3 Tielt

2 weken terug begon de WOL doortrappertocht met pech
  1. In de garage vond ik een lege linkervoorband terug.  (lek10), de binnenband was terug een dubbelgewouven model en in de vouw was er klein gaatje ontstaan. Ik heb dan maar een binnenband opgelegd van het juiste formaat.

  2. Bij de terugmontage van hetwieldoekje is de binnenstok gebroken. Dan maar zonder wieldoekjes op weg.
  3. En op de markt was er weeral pech (maar niet bij mij), de onverwoestbare versatile van eeuwige reiziger was een veredelde step geworden. De aandrijving trapte in het rond, gelukkig moesten enkel de laatste meters naar de markt te voet worden afgelegd. Snel ging de bodemplaat eraf en werd de afgelopen ketting er terug opgelegd.

  4. Tijdens de tocht had ik last van  bevende voorwielen op sommige stukken, erg vervelend en gevaarlijk. De oorzaak moest iets met de lekke band of verdwenen wieldoekjes te maken hebben, want 2 dagen ervoor had ik er geen last van.
    Als ik de dag erop naar het werk rijd blijft het probleem aanhouden en uiteindelijk zie ik dat de linkerband er niet goed opligt en assymetrisch ronddraaid. thuis gaat de druk eraf, de band wordt goed gelegd en weg is het probleem.

De tocht verliep verder zonder problemen en in 2 uur werd er 44km overbrugt. Na de tocht trakteerde ik voor de geboorte van mijn dochter en werden we geïnterviewd voor de krant van West-Vlaanderen.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten