maandag 3 december 2018

Fietsersbond Tielt


Reeds 6 jaar draag ik fietsmobiliteit hoog in het vaandel. Ik heb deze dan ook sterk verdedigd op de verkeerscommissie en enkele dossiers of punten ingediend bij het bestuur gedurende de voorbije jaren.

Jammer genoeg kwam er weinig verbetering. Het bestuur had geen interesse in de fietsers en wil voor iedereen goed doen.
In een stad zoals Tielt met oude smalle straten en complex wegennet kan je niet voor iedereen goed doen. Er veranderde dus weinig en nog minder ten voordele van de zwakke weggebruiker. Broodnodige gedurfde beslissingen bleven uit.

Gebrek aan visie, slechte samenwerking binnen het bestuur en roepende automobilisten zorgden voor weinig verandering aan het oude wegennet.

Nu komt er in 2019 een nieuw bestuur. Ik hoop op een nieuwe wind met een visie voor leefbaarheid. Een leefbare stad met meer fietsers en minder autoverkeer.


Maar met hopen kom je nergens, om iets te bereiken moet je doen.
Dus verzamelde ik een beperkte groep enthousiaste fietsers en samen maken we mijn droom waar en richten een fietsersbond afdeling op in Tielt.

De eerste verkenningsvergadering staat gepland en reclame werd gemaakt via facebook, geschreven pers en zondag de lokale radio.

Facebook pagina
Fietsersbond pagina
Krant van west-vlaanderen
Het laatste nieuws
Het nieuwsblad

Er kwamen alvast al enkele positieve reacties en nu hopen dat fietsers in tielt met meer respect worden behandeld.


Vragen zijn altijd welkom op tielt@fietsersbond.be
 

2 opmerkingen: