donderdag 14 september 2017

1 ste Trektocht

Voor nieuwjaar kreeg ik van mijn vrouwtje een origineel cadeau. Ik kreeg een veto om een tocht te doen van 7 dagen met de fiets. Een meerdaagse tocht met de fiets stond al een tijdje op mijn verlanglijstje maar het ideale moment kwam er nooit, nu is het echter zover.

Het originele plan was een tocht alleen, maar als eerste tocht vond ik dat wel een grote sprong in het duister. Daarom maar eens navragen bij een bevriende ligger en voor ik het wist zijn we met 5 velomobielende (nieuw werkwoord) deelnemers. Jan sprak op zijn blog over een Tripje in de maak... en daar maak ik deel van uit.

Bijna al het materiaal ligt klaar en ondertussen is gepast of alles in de mango+ past.
Het is verbazend hoeveel ruimte de fiets heeft voor bagage (later hierover meer)
De fiets dient enkel een laatste maal gesmeerd te worden en voorzien te worden van een dunnere achterband (met veel bagage durft 55mm wel eens aanlopen)

Met de fysische voorbereiding ben ik een paar maanden geleden begonnen door extra gewicht mee te doen tijdens mijn woon-werk verkeer. Gaan trekken betekend extra gewicht dus daar moet je toch op voorbereid zijn.
Ik begon met 1,5 liter water en er kwam iedere week 1,5 liter bij tot ik 6 kg extra gewicht gewoon werd.

Vandaag reed ik met 3 liter water en 4,5 kg koffie naar het werk. (en minuutsoep)

Het valt me op dat een zwaardere fiets zorgt voor een betere wegligging?

Ik heb er alvast zin in. Nu nog hopen op rustig weer en weinig pech





4 opmerkingen:

  1. Ik sta ook al te trappelen! Nu nog even de track uitwerken...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hopelijk treffen jullie het beter met het weer dan ik vandaag heb aan de start van mijn 5-daagse. De helft van de 100 km vandaag in de regen, veel wind en na aankomst een constante neerwaartse stroom van water...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zo leuk, vooral ook de voorbereiding!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En alleen is ook leuk hoor, je gaat rechts als je rechts wil en links als je links wilt! Je komt altijd mensen tegen...

    BeantwoordenVerwijderen