zondag 9 april 2017

Eerste rit met 2 wiel ligfiets

De 2 wielige ligfietsen zijn niet zo populair meer. Elektrische fietsen en velomobielen hebben deze fietstak geen goed gedaan. Maar ze zijn nog altijd comfortabel en fijn om mee te rijden.


Er stond al 2 jaar in mijn werkplaat een speedy te wachten op een bereid(st)er.

Eindelijk is mijn oudste groot genoeg voor haar eerste rit op een 2 wielige ligfiets en het is net of ze nog nooit iets anders heeft gedaan.

Er is nog wat werk om hem volledig op punt te zetten en met het ligfietstreffen eind april in nieuwpoort is de deadline gezet. http://treffen.ligfietsers.be

Het achterwiel werd alvast van nieuw vet en een andere band voorzien.
Nu nog een nieuwe achterrem, versnellingkabel, pedalen en voorband.


3 opmerkingen:

  1. Een Speedy :-)

    Prachtig kinderligfietsje. Hebben onze kinderen ook op gefietst. Ze fietsten er ook zo mee weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap !!
    Wat een verschil met mijn eerste ligfietservaring...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig om te zien! En inderdaad knap om er zo mee weg te fietsen, zie ik mezelf nog niet doen, ik heb nog nooit op een 2-wielligger gefietst..........

    BeantwoordenVerwijderen