zaterdag 3 december 2016

Volledig onderhoud mango - het onderhoud

Om 04u13 onmenselijk vroeg vertrek ik thuis om op tijd bij drymer/sinner te zijn. 403km rijden voor de boeg, jammergenoeg met de auto. gelukkig kan de mango in de auto.


Vlot ben ik om 8u30 ter plaatse en wordt hartelijk ontvangen door Harry, we lopen af wat er moet worden gedaan. Om het kort samen te vatten: ALLES.
Na 6 jaar terug bij zijn makers
Harry begint eraan en ik tijdens een kop koffie maak ik een praatje met Melvin over de nieuwe velomobiel in ontwikkeling, de Hilgo. Ik had geen geluk, hij was net naar de spuiter. Een mooie foto kan ik jullie niet bezorgen.
Ik kwam wel te weten dat hij heel snel in productie zou komen. wellicht al begin volgend jaar.
3 maal 20 wielen, snellere stroomlijn en een directe aandrijving zonder tussenas spreken me wel aan. Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Het onderhoud wordt in 1 dag uitgevoerd dus heb ik veel tijd te doden. Ik mag een fiets lenen en geniet van de droge dag en rijd een toertje van 50 km.
Door de drymer wielen ziet de trike er wel vet uit.  Het is een toffe trike om te rijden, zo zijn de onafhankelijke remmen leuk in de bochten en de dikke banden zorgen voor comfort tijdens de offroad stukken.
De spatborden zouden voor mij wel iets breder mogen en de handvaten iets hoger.
Drymer trike
Na de middag kom ik terug en het werk aan de mango schiet maar langzaam op. Ik krijg de garantie dat hij wel klaar zal zijn vanavond met nieuwe stuurophanging en omgekeerde kettingspanner.
op de operatietafel
In de namiddag doe ik nog een dutje in mijn wagen zodat ik fris terug naar huis kan rijden.
Harry moet een half uur overwerken en om 17u30 is de fiets eindelijk klaar. Een testrit zit er wel niet in want de top moet er nog op. Alles vernieuwd en alle speling weggewerkt is wel knap op 1 dag.
Tevreden keer ik weer naar huis en om 22u30 ben ik terug thuis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten