woensdag 28 december 2016

Kerstrondje west-vlaanderen

De oliebollentocht was te ver rijden. Daarom plan ik maar mijn eigen tocht.
Een medeligger wil terug zijn rondje van west-Vlaanderen rijden.
Ik teken een volledige tocht langs west-vlaamse waterwegen en met paar wijzigingen ontstaat er een tocht van 195km. We reden met de klok mee. ik tekende de tocht omgekeerd uit.
Deze morgen in de mist en bij vriestemperaturen beginnen we eraan.
Niet het ideale weer maar het kon slechter. Vooral de mist maakt het moeilijk want langs donkere jaagpaden met straffe lampen zorgen voor beperkt zicht.
Eerste stop, dan keerde Rudi terug huiswaarts.

Frisjes
Hans stopt zijn 2de lekke band bij vriestemperaturen.
Ik kwam 7 velomobielen tegen vandaag. Deze morgen waren we met 4 aan de start. (waarvan er maar 2 doorreden voor de volledige tocht)
Onderweg spotte ik er nog 2 die onderweg waren naar Gent en we reden enkele kilometers samen.
En bij vlinderhoutem reed Stefaan me tegemoet met verse soep (waarvoor dank)

Jammer dat Hans zijn strada vond dat het na 133km wel genoeg was geweest en gaf er de brui aan met een gebroken stuurstang.
De takeldienst werd opgeroepen en zo geraakte Hans en zijn Strada veilig thuis.



Het was een prachtige route en bijna volledig autovrij.
Nadeel van de vele jaagpaden is dat het eindloos malen is zonder einde in zicht.
Met 212km kan ik 2016 mooi afsluiten.


1 opmerking:

  1. Knap stukje gefietst Birger! Als ik nog in West-Zeeuws Vlaanderen gewoond zou hebben had ik mooi onder Eede kunnen aanpikken, en zo de ronde mee rijden.
    Wel iets verder dan de originele OBT.....

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen