donderdag 25 juni 2015

Roetsen Deel 1 : wedstrijd Affligem

De laatste tijd werd er veel geroets, 2 wedstrijden en een toertocht in vlaamse ardennen. Er werd dan wel minder geblogt. Tijd voor een inhaalbeweging en het eerste deel van het vele roetsen.

Wedstrijd Affligem

Het weekend van 1 mei is traditioneel het ligfietstreffen in Vlaanderen.
Reeds enkele jaren neem ik hieraan deel met het ganse gezin.
Kindjes die tussen de trikes, velomobielen en ligfietsen hollen zorgen voor een aparte familiesfeer tijdens het treffen.
Het was stralend weer, fietsen in alle maten, kleuren, soorten.
En genoeg medezielen waarvan ik sommige al jaren ken om over fietsen te lullen.
Het kon dus niet stuk en werd een prachtig weekend


een aantal deelnemers van de grote tocht zaterdag



De vrijdag was er uitzonderlijk een wedstrijd georganiseerd in de buurt door HPV.
Na enig twijfel start ik met de roets 209. We waren met 4 open liggers, de overgrote meerderheid zijn velomobielen.

De eerste rondes bengel ik achteraan en heb het moeilijk om op tempo te komen. Na 10 minuten sta ik een ronde achter. Maar ik vind het juiste tempo en schakel hoger, tss de 37km/u en 40km/u pak ik mijn ronde terug. De andere 2 liggers fietsen aan een tempo van 35km/u wat ik net kan bijhouden na de ronde terug te pakken.
Tijdens het vervolg van de wedstrijd vecht ik soms een persoonlijk strijd of een strijd tegen de andere liggers. Ik pak uiteindelijk 2 rondes op de ligger die laatste eindigt en de fietser voor me heeft 2 rondes op me kunnen nemen. Filip (van fishbikes) die eerste eindigde was niet bij te houden, die ging als een speer en had geen concurrentie van de andere open liggers.

Als eerste (en enige) roeifietser kom ik over de streep met een gemiddelde van 35km/u. Tevreden en volledig leeg gereden, de 2 volgende dagen voel ik nog mijn arm en buikspieren maar er staat gelukkig geen grote tocht op het programma.

rondjes draaien op de piste




Geen opmerkingen:

Een reactie posten