zaterdag 7 februari 2015

Timelaps naar huis

Met de nieuwe "lamp" houder op mijn fiets heb ik eindelijk een deftige plaats om een camera te monteren. Lamp erafklikken, camera installeren en filmen maar.

Ik zal jullie niet vervelen met een 1u durende film van een rit naar huis maar maakte een time lapse van 1u naar 2min. Iedere 2 seconden werd er een foto genomen en deze werden dan achter elkaar geplaatst met 15fps.


De camera wordt regelmatig geplaatst maar bijna nooit om te filmen. Een foto iedere 10 seconden vind ik veel interessanter. De hoeveelheid data blijft beheersbaar en gevaarlijke situaties of te melden punten zijn achteraf beschikbaar. Ook krijg je soms een mooie plaatjes zoals onderstaande zonsopgang.


4 opmerkingen:

  1. Leuke manier van filmen zo. Het geeft wel een beeld van de route.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad een heel leuke manier om je route in beeld te brengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, ik benijd je niet, wat moet je veel de weg delen met auto's. Ik zag direct na een paar seconden: dit is niet Nederland. Heb je de normale steun van velomobiel.nl of een speciale?

    BeantwoordenVerwijderen