Ieder jaar gaat er een groot budget van ons huishouden naar fietsen. Als we alle besparingen op benzine, onderhoud en fietvergoeding optellen kost het fietsen eigelijk nog altijd niets vergeleken met de jaarlijkse kost van de auto.
Dit jaar hebben we direct een grote aankoop gedaan en een nieuwe vouwfiets gekocht. We waren reeds een tijdje aan het uitkijken naar een Brompton ter vervanging van de Vero. Nu de Vero nog altijd ziek in de garage staat kwam het eigenlijk goed uit. Heb nu iets meer tijd om deze te herstellen en dan zelf te gebruiken voor cursussen in Brussel.
Het werd een 2dehands Brompton 6 versnelling met naafdynamo. Dit zou DE fiets moeten zijn voor op de trein. Als je in Gent-Sintpieters of Brussel station rondloopt zijn 9 op 10 vouwfietsen Bromptons. Dus tijd om te ervaren of de naam zijn reputatie kan waarmaken.
Voor |
NA |
Een nadeel van Brompton is : zijn incourante bandenmaat.
BeantwoordenVerwijderenVeel plezier ermee!
BeantwoordenVerwijderenOp de kleur na is die indentiek aan de mijne en dat is een Brompton Regis.
BeantwoordenVerwijderenEen veel verkocht model.
Veel succes ermee.
Als het op compact vouwen aankomt, zal niet veel tegen een Brompton op kunnen ! En ze rijden nog behoorlijk ook.
BeantwoordenVerwijderenTer vergelijking: mijn Birdy kan onmogelijk tussen twee banken in de trein, een Brompton wel (maar de Birdy rijdt lekkerder).
Ik ben alvast heel blij met de jongste fietsaanschaf. Heel wat makkelijker om op te bergen in de trein en dus een zitplaatsje te bemachtigen. Hij fietst voor de kleine stukjes die nodig zijn wel goed maar de vero reed wel wat stabieler met zijn iets grotere wielen.
BeantwoordenVerwijderen