vrijdag 15 oktober 2010

Fietsperikelen en nog wat

Fietsperikelen
Eergisteren was mijn fiets niet vooruit te bollen, 25km/u en trappen voor zot. De ketting moest gesmeerd worden dus thuis maar keer kuisen en de fiets nakijken. Blijkt dat de achterrem sleept. Na beetje losser te zetten ging het al terug vlotjes, maar tijdens de rit gisteren bleef de rem soms aanlopen, bijregelen kon het probleem maar even verhelpen. Uiteindelijk blijkt mijn achterwiel niet zo vast te zitten en bij vertrekken trekt mijn wiel zich tegen de rem.

Lek nr 5
De nieuwje kojak staat na 300km plat in de garage. Lang heeft hij het dus niet volgehouden, een klein steentje zat midden in de band en er zat klein gaatje in de binnenband. Gelukkig kan ik hem vervangen op het gemak in de garage. Liever zo dan onderweg. Kan toevallig geweest zijn dus over de lekbestendigheid kan ik niet veel zeggen.
Over de snelheid wel. nu de wiel assen zijn gesmeerd, de ketting wordt gereinigd en gevet met beter materiaal + de kojak voorband ligt de snelheid hoger dan voorheen. 30km/u is meer regel dan uitzondering.

Moutainbike
Via stad Tielt heb ik een mountainbike wrak weten te kopen voor een prijsje. Met de winter voor de deur waag ik er mij aan om het beestje aan te schaffen met het oog om hem volledig op te knappen. Na een eerste controle valt het beter mee dan gedacht en zal overmatig gebruik van olie de meeste onderdelen herstellen. Enkel de achterderailleur moet vervangen worden, een paar spaken vervangen in het achterwiel en nieuwe remblokken worden geplaatst. Wordt dus zeker vervolgt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten