donderdag 20 januari 2011

Evolutie

Er is veel gebeurd de laatste paar weken.

1. Blog
Om te beginnen heb ik de bestaande blog overgezet naar blogger.
Het werkt handiger om foto's toe te voegen, de opmaak is properder en de extra statistieken zijn interessant om te zien of er iemand mijn blog leest.

2. MTB en Val
Mijn vorig bericht ging over mijn val met de MTB. De MTB zelf staat nog altijd met een gebroken rem in de berging. Er mee door de sneeuw rijden zal ik niet snel meer doen, ik heb mijn lesje wel geleerd.
Maar ik zal hem wel terug in orde zetten om door het slijk mee te crossen en op de baan te fietsen.
De gaap in mijn been is verder bijna genezen maar mijn rechter wijsvinger is nog altijd stijf en dik. Tijd zal beterschap brengen.

3. De zephyr ligfiets:
De eerste 2 weken naar het werk in het nieuwe jaar lag de weg eindelijk terug sneeuw en ijsvrij. Dus met de fiets naar het werk. De eerste rit begon al slecht met een val door modder. Geen materiële of lichamelijke schade maar vooral mentaal. Echt op het gemak zit ik toch niet meer met vuil wegdek.
Het modderig fietspad heb ik gemeld naar meldpunt fietspaden en was de dag erna reeds gekuisd. (melding 7)

4. Velomobiel
De val met de MTB, ligfiets en het ijzige weer deden verlangen naar een velomobiel. In december kregen we een mooie financiële meevaller en het budget voor een velomobiel was klaar.
De keuze was niet eenvoudig. WAW, QUEST, MANGO, STRADA, VERSATILE.
Ik had enkele voorwaarden.
  • Het gewicht moet zo laag mogelijk want mijn werkparkoer is nu net niet vlak. Vooral bij de helling in Gavere telt iedere kilo.
  • Onderhoud wil ik niet. Of toch zo weinig mogelijk.
  • Volledig geveerd want ik woon nog altijd in Vlaanderen.
  • Lekker snel
Waw: is hard afgeveerd en de ketting zit niet volledig beschermd, onderhoud is nog nodig;
Quest: Te zwaar en te groot voor in de garage. Wachten op de mini quest betekend nog jaartje geduld.
Versatile: Te zwaar en niet snel genoeg.
Strada: Iets zwaarder dan een mango en met groter achterwiel.
Mango: lichtste onderhoudsvrije velomobiel met 3x20inch wielen (gemakkelijk kwa banden)

Dus een mango moest het worden en is het geworden. Een trip naar Gronningen (400km) enkel en na een paar testritjes was de keuze snel gemaakt. Oorspronkelijk gingen we kijken voor een 2de hands. Maar die was teveel beschadigd en de rohlof naaf sprak me niet aan na het testrijden.

Om een lang verhaal kort te maken, het is een nieuwe mango geworden. Rood met witte top.
3x8 versnellingen, volledig elektronisch uitgerust (binnenverlichting, dubbele koplamp, achterlicht, mistlicht, remlicht en usb voeding)
Ik heb hem Bango gedoopt (Bicky's Mango)

De eerste ritten naar het werk zitten erop. Maar hier hoor je meer over in latere berichten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten