zaterdag 7 augustus 2010

waw003 getest

Ik ben met de waw003 van FrodoriC gaan vlammen.
Het is is niet de nieuwste waw maar geeft wel een idee van snelheid, zichtbaarheid.
  • Snel is hij wel, 37 op gemak langs schelde met een top van 55km/u is niet zo slecht.
  • Je bent goed zichtbaar op de weg. zo een ding valt op.
  • zelf zien is iets minder. de spiegels staan verder verwijderd dan op mijn ligfiets en dus is de kijkhoek naar achter kleiner. Met de kap op kreeg ik een surrealistisch gevoel door de afgeslotenheid rondom je. Ik kreeg een tunneleffect en lette minder op het verkeer dan anders.
  • bagagemogelijheid is aanwezig maar niet om naar huis te schrijven. mooi passende tassen of netje zijn wel handig indien mogelijk. 
  • De ketting lag er af vooraan door mis schakelen. dat terugleggen is niet zo eenvoudig.
  • in en uitstappen gaat niet zo snel
  • Je voelt ieder putje in de weg.
  • Het lawaai binnenin is storend (waarschijnlijk wel beter in nieuwe waw)
Bruikbaar voor mijn woon werk verkeer?
Ik kan verschillende routes rijden, 1 route zijn vele rechte stukken asfalt zonder veel hellingen met weinig verkeer of mooie fietspaden.
Een velomobiel komt er zeker (als ik blijf werken waar ik nu zit)
maar eerst een beetje sparen en nog een paar andere beestjes testen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten