zondag 10 maart 2019

Deelbaar vizier

Toen ik s'morgens vertrok uit de garage en de garagepoort naar boven ging was ik iets te snel en had opeens een deelbaar vizier.
Het vizier stond open en bleef haken aan de garagepoort.



Dan vloek je wel even en vertrok ik zonder kap en het schuimdeksel was ik vergeten. Gelukkig maar enkele druppels onderweg.

Een nieuw vizier behoort tot de mogelijkheid en kost 100€.
Ik onderneem toch liever een poging om het zelf te herstellen en snij uit lexan 4 stukken die ik lijm aan beide zijden van het vizer.

Na een dag drogen kan ik het vizier terug monteren en na 10 ritten deze week lijkt de operatie geslaagd. Ik denk er nog aan om reflecterende tape te kleven om het iets properder af te werken maar jammergenoeg vind ik deze tape niet terug.



6 opmerkingen:

  1. Prima oplossing, als de lijm houdt over langere tijd! Je ziet er niks van als je binnen zit, dus goedkoop opgelost, ben ik altijd een voorstander van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Net als ik. Een lijmverbinding houdt vaak niet. Een korte popnagel van binnen naar buiten haalt de spanning van de delen af. Eventueel met ductape erover tegen krassen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens Mick! Waarschijnlijk had ik het ook zo gedaan, eerst lijmen, en dan voor de "zekerheid" die popnagel geplaatst, of een moertje/boutje verbinding, als je die aan de binnenkant flink afvijlt kan dat ook lang meegaan zonder krassen in de kap te maken.

      Verwijderen
    2. ik twijfelde ook over een mechanische verbinding.
      Zal eerst zien hoe lang de lijm houd

      Verwijderen
    3. Hoe lang de lijm houden zal is moelijk te voorspellen, het heeft volgens mij veel te maken met hoeveel zonlicht er op de verbinding valt. UV straling is niet goed voor dat soort verbindingen, net als temperatuurwisselingen. Warmte kan de lijm zacht maken, koude maakt het vaak bros. De tijd zal het leren.......

      Verwijderen
    4. meer dan een jaar later houd de lijm nog altijd

      Verwijderen