In het verre china vond ik een vervanging voor de 6v brommer claxon, voor 2€40 moet ik dit proberen.
Na 3 weken krijg ik het pakketje binnen en installeer het mooi in de neus. Wat maakt dit ding een kabaal, en verbruikt slechts 200mA.
Ideaal voor automobilisten om aandacht te vragen of van ver al een fietser te waarschuwen. Een korte duw levert een korte piep. maar blijf je claxonneren krijg je een alarm geluid.
Het is niet de bedoeling om achter een fietser te rijden en deze van zijn sokken te blazen. Maar voor fietsende jeugdige tegenliggers die op hun gsm bezig zijn werkt het goed, 100m op voorhand een korte stoot en ze kijken wel op.
Ik test dit nieuwe speelgoed nu een tweetal weken en gebruikte hem al regelmatig.
Hoe lang de alarm speaker zal overleven in een velomobiel zal de toekomst moeten uitwijzen.
andere connectors erop |
simpele steun om te bevestigen |
en klaar |
Een geluidsfragment voor een idee.
Lekker geluidje, voor de prijs hoef je het niet te laten!
BeantwoordenVerwijderenJe hebt een overbodige 'h' bij '200 mAh' staan. Als het de stroom tijdens gebruik is, hoort die 'h' er niet.
BeantwoordenVerwijderenMaar dat zwakke toeteren als de accu leger raakt; dat is een functie! Zo kun je zien hoe vol je accu nog is. Lang voordat het een zielig gepiep begint te worden neemt namelijk de helderheid van je koplamp af tijdens toeteren.
Nou ja; dat is althans mijn secundaire claxon-gebruik.
Heb je de top eraf gehad om dat China-alarm te monteren?
je opmerking is inderdaad juist ivm de mAh en aangepast.
Verwijdereneen betere optie vond ik een voltage/stroom meter om de status van de batterij in de gaten te houden.
https://bickyenzijnfietsen.blogspot.be/2012/11/mango-installatie-voltampere-meter.html
De top moest er niet af om de claxon te monteren, dat kan gewoon via de voetgaten
Interessant; jouw mango heeft nagenoeg hetzelfde dashboard als die van mij. Al heeft die van mij nog een weerstand na de knipperautomaat. Al heb ik de accu('s) niet achter de stoel, maar op de linker wielkast en zijn de USB aansluitingen en spiegellamp weg wegens defect en zit er dus een gat en twee loze schakelaars.
VerwijderenEr lijkt ook dikker draad te zijn gebruikt in jouw Mango+.
Nu ik daar aan denk... volgens mij heb ik die weerstand uitgesloten bij mijn herstelwerkzaamheden afgelopen week. Als in; de verbinding van knipperautomaat naar stuur gaat niet meer over die weerstand. Maar geen fellere knipperlichten vergeleken met alarmlichten.
ik vind de elektronica erg amateuristisch met veel improvisatie. - Krimpkousen die niet zijn verward.
Verwijderen- grote aansluitingen in een kleine ruimte
- te dunnen draden
- ...
Een deftige kabelboom met een simpel aansluitbord zou alles mooier en beter maken
Wat is er mis met die draden dan? Er gaat hooguit een keer 1A doorheen, dan is 0,34 mm^2 gewoon prima.
VerwijderenDunne draden bevestigen met schuifstekkers is vragen om problemen.
VerwijderenHet getril van een vm is niet van de boes en na enige tijd onstaan er dan onderbrekingen.
voor de stroom is het inderdaad niet van toepassing.
Ik heb op m'n koersfiets een hornit gezet. Om inderdaad op afstand te kunnen waarschuwen en dat auto's me horen. Helaas merk ik niet altijd een positief effect. Te ver, wordt er niet gereageerd en te dicht wordt er niet vriendelijk gereageerd. En zo is het altijd iets he :)
BeantwoordenVerwijderen