woensdag 15 juli 2015

Roetsen Deel 4 : tussenstand en panne

Cijfers

Een 3500 km werden in een kleine 2 jaar weggeroeid.
Ik kocht de 209 2dehands in september 2013 en roeide er 500 km mee in 2013, 1700 km in 2014 en reeds 1300 km in 2015.

Onderhoud

Er werd al wat onderhoud uitgevoerd:
- achterband vervangen,
- nieuwe achterremblokken,
- 2 aandrijfkabels,
- 1 elastiek
- 1 armslagkabel.

Het vervangen van de aandrijfkabel gaat ook steeds vlotter. Al vind ik het geen gemakkelijke klus, ik slaag er altijd in iets verkeerd te doen en heb meestal meerdere pogingen nodig tot de elastiek goed ligt.

Het roetsen zelf gaat heel goed en het is echt genieten bij mooi weer, een ideale afwisseling van de velomobiel.

Panne

De laatste 2 weken staat de roets jammer genoeg werkloos in de garage. Tijdens de laatste rit merkte ik een doorgesneden armslagkabel. De oorzaak is een breuk in de carbon van het stuur. Een mailtje naar Thys en binnen de kortste keren had ik antwoord dat het waarschijnlijk te herstellen is met epoxy. Een klus die ik liever door de "meester" zelf laat uitvoeren dus volgende zaterdag trek ik naar Middelburg voor herstelling en groot onderhoud.






1 opmerking:

  1. Lezend over je roets kriebelt het ook bij mij met de 222 naar Hoorn te sjezen zondag a.s. Weet echt nog niet of het wel de Cheetah gaat worden, hoewel die technisch meer op de Raptobike lijkt. Maar fietsplezier is uiteindelijk toch waar alles om draait?!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen