zondag 16 december 2012

WOL tocht door het duister

Normaal schrijf ik niet over een toertocht op mijn blog. Maar gisteren was toch een speciaal geval. Om 19u vertrokken we voor een 40km door het duister. Ik had de meest donkere straten opgezocht en vertrokken met 6 velomobielen, 2 trikes en een ligfietser.
Onderweg konden we genieten van ... elkaars lichten vooral :) en een lekkere trappist. Achteraf trakteerde ik nog met een glaasje en een vegetarische spaghetti om op krachten te komen. Persoonlijk vond ik het heel moeilijk om te zien of iedereen mee was want het enige wat zag in mijn spiegels waren een hoop fel witte lichten. De enkele auto's die we tegen kwamen gingen dan ook  spontaan uit de weg. Best indrukwekkend om zoveel licht te zien van een bende fietsers. Ze konden niet zeggen dat we niet goed zichtbaar waren.
Alle foto's




6 opmerkingen:

  1. ziet er leuk uit! Wij hebben helaas feestweekend voor Gusts verjaardag en waren redelijk uitgeteld gisteravond. Gelukkig dat we niet toegezegd hadden... Is dat trouwens ronnius met zijn vapor flash jacket aan op één van de laatste fotos?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Juist Evelien, die witte (lichtgevende jas) in mijn Vapor flash die iedereen verblind. Ik zie nu eindelijk zelf eens wat voor een effect dat geeft. Ook de witte vlek op de 2de foto hier op de blog (hierboven) is mijn jas die oplicht.

      Verwijderen
    2. lijkt wel gefotoshopt op de foto :) wel superding!

      Verwijderen
  2. Wow, dat ziet er cool uit! Een paar jaar geleden heb ik met een maat hetzelfde gedaan, een nachtrit van Den Helder naar Leiden, door de duinen. Spannend, inspannend maar zo bevredigend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. tof om een een Wol rit mee te maken waar meer VM mee waren dat gewone liggers. Dit is zeker voor herhaling vatbaar.

    Oja, Bicky bedank je vrouw maar voor de lekkere spagetti

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gaaf hoor, ik heb er al eens over gedacht om een nachtrit door Noord-Holland te rijden met een groepje Velomobielen........als ik dit zie moet het hier ook kunnen

    BeantwoordenVerwijderen