dinsdag 20 september 2011

Flevobike / trike

Ik ben op zoek naar een trike achterstuk voor de bike. Het zou een boel extra opties openen zoals het vervoeren van de kindjes, gaan winkelen of transport van materiaal.

De foto hiernaast is een prachtig voorbeeld van de combinatie fietskar/flevo trike. Het wordt misschien toch eens tijd om die laspost aan te schaffen. (zie ligfiets.net/zelfbouw voor meer foto's)

Een volledige trike is misschien ook een optie, zo heeft mij vrouwke ook eindelijk een ligfiets :) en kan ze er de deugd van ontdekken.

Ik rijd nu ook met klikpedalen op mijn bike en dat bevalt me best. De snelheid en comfort is hoger. De stabiliteit en wendbaarheid worden niet beïnvloed. Het rijden door putten (wat voor een stuiterend voorwiel zorgt) is minder gevaarlijk want mijn voeten blijven ingeklikt. Niet aangeraden voor beginners, maar eens je weg kan met de bike is het zeker een aanrader.

Ook de fietskar wordt achter de Bike gespannen, het fiets nog lekker ook maar de bevestiging moet nog beter.

Verder wordt er nagedacht over een deftige verlichting en ventilerend kussen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten