donderdag 25 november 2010

Belgisch weer en verdere info

Belgisch weer
Ik rijd praktisch altijd.
Alleen glad wegdek door ijzel en sneeuw houden me tegen. Vorige winter duurde dit jammergenoeg 3 weken.
Moest ik een Trike bezitten rijd ik er gewoon door.
In de herfst/lente houden regen of mist me ook niet tegen. Al heb ik het natuurlijk liever niet
Ik vind persoonlijk dat je minder nat wordt op een ligfiets dan op bukfiets, je vangt dan ook minder wind.
Koude vind ik persoonlijk heerlijk rijden. Lekker warm induffelen en dan rijden maar.
Vorig jaar in -8°c naar mijn werk met de fiets om 6u s' morgens. Alleen die koude voeten...
De handen zijn geen probleem want deze zitten uit de wind achter mijn benen.

Vandaag was het een echte herfstrit. Deze morgen lekkere regen waardoor je doorweekt aankomt op het werk. Mijn bril en ekoi helm bedampen dan tijdens het rijden wat de zichtbaarheid erg beperkt.
Deze avond nog een schepje erbij, eerst regen die veranderde in hagel en dan een fikse sneeuwbui op mijn doos.
Ik was toch blij dat ik thuis was maar zou niet ruilen voor mijn auto. (ik ging wel achter de kindjes met de auto naar de onthaalmoeder maar dit was eerder praktisch en wegens tijdgebrek)
Geef mij maar mijn fiets, kom ik lekker zonder stress thuis en op het werk.

Verdere bedenkingen:
* Mijn fiets heeft dringend een nieuwe ketting nodig, maar na 7000km mag dit wel.
* Eergisteren is er ook een kettingbuis doorgescheurd. maar deze was snel hersteld door het gescheurde stuk eraf te knippen
* Er is nieuwe verlichting besteld bij dealextream. nu nog wachten op de levering. later meer
* De snelheid zit er in de laatste dagen. Een trage trapcadans maar meer kracht doen wonderen, hopelijk nu geen last van de knieen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten