maandag 13 juni 2016

Roeifietsfeest Middelburg

Dit weekend was het zover. 30 jaar roeifietsen moest gevierd worden met een toertocht en afgesloten worden met een feestje.

Ligfietsers.be werd vertegenwoordigd door Ronny, Dieter en mezelf in WOL outfit. "De Belgen" vielen op tussen de overgrote meerderheid Nederlanders met onze gele tenues.

In totaal waren er 52 deelnemers uit 4 landen. De Belgen waren naar mijn weten met 6.

Dieter en mezelf kozen voor de 100km tocht en met enige twijfel voor de snelle groep. Snel ging het alvast. Met een gemiddelde van 27.5 km/u en topsnelheid van 50km/u vlak kon het met momenten hard gaan. Meestal lag de snelheid aan 30-32km/u. De snelheid was goed te doen, eens iets anders dan de tochtjes die we normaal met WOL doen. Het werd een prachtig rondje langs de Oosterschelde. 
Een nieuwe roetsdagrecord van 100km


Na de douche werd het een gezellig samenzijn en verbroederen met de zuiderburen. Ondertussen maakte ik ook gretig reclame voor het forum www.ligfietsers.be met nadruk op het roeifietshoekje.

Je kan veel vertellen over zo een dag, maar ik laat de foto's tot zich spreken.
mijn veel te klein tentje

Even op adem komen

Spelletje tussendoor, lekker lachen

Deze wil ik wel ooit proberen

wat een uitzicht

209 bleek de populairste fiets

Invasie van roetsers op de camping
Het was gezellig en veel nieuwe gezichten leren kennen. Het doet verlangen naar meer. Misschien volgend jaar in Tilburg??

3 opmerkingen:

  1. Een geslaagde dag kan ik uit eigen ervaring zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was geweldig leuk. Ik vond vooral de kennismaking met de WOL-mensen erg leuk. Ik voelde mij als LOL-mens direct bij jullie thuis. Volgens een andere Hollander was ik ook een Halve Belg. Ik heb het als een compliment beschouwd en aanvaard.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk de afvaardiging Belgen op het feest van Derk. Bij de volgende edities van de roetstourtocht kunnen we wellicht ook in Vlaanderen iets organiseren? Na de tocht ben ik samen met Ingmar Zondervan op de roets naar het zuiden gereden. Ingmar gaat naar Spanje in zit nu in 'Les Landes'(zie facebook). Ik ben na rondje Frankrijk/Luxemburg/Belgie weer terug. Verslag staat op m'n blog: www.coroppad.nl

    BeantwoordenVerwijderen