donderdag 10 april 2014

Nieuwe aanwinst: Kickbike Sport G4

Bij toeval kon ik via een collega aan een kickbike komen voor een mooie prijs. Een type fiets dat ik nog niet bezit en wel eens wilde proberen. Het werd een rode kickbike sport G4 voor 125€, hij werd zelf op het werk geleverd. Wat een service.

De eerste deftige rit zit erop van 6km. Het ziet eruit als de combinatie tussen lopen en fietsen en zo voelt het ook. Je gebruikt ook meer dan enkel je benen. Je armen en romp krijgen er gratis een workout bij. Niet zoals bij een roeifiets maar de dag erna voel je het wel.

20km/u mooi haalbaar. Ben benieuwd naar langere ritten en wat meer training zal geven.

Deze zal zeker nog uit zijn stal komen voor kleine boodschappen in Tielt. Hij past ook mooi in de koffer als de wielen zijn verwijderd.





6 opmerkingen:

  1. Bagagedrager knutselen en fietstassen aan hangen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stroomlijn eromheen voor meer snelheid? En hoe heet zoiets dan? Een Kickomobiel?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat noemen wij toch Flintstonen, Paul ??

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jammer van de autoped vind ik dat je niet zo gestroomlijnd rijdt en van nature een sterke voorkeur hebt je met je recht- of linkerbeen af te zetten. Waardoor je asymmetrisch traint.
    Toch ben ik ook in meer geïnteresseerd dan louter snelheid!
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij hebben wij dezelfde tic. Als er wielen onder zitten, dan is het interessant.
    Zo'n Kickbike staat ook al een tijdje op mijn lijstje.

    Ik heb nu echter eerst weer iets anders leuks gekocht. Een Burley Canto.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kom van het ligfietsen en rijd nu al weer 15 jaar op steps, na 5000 km ben je symetrisch, en dan gaat de snelheid ook wel omhoog. Zo richting de 40 op het vlakke ik voor mij de absolute top, maar vooral lange afstanden gaan merwaardig goed op zo'n ding, veel plezier namens ,

    Peter(destepper) Groeneveld

    BeantwoordenVerwijderen