maandag 17 juli 2017

Fietsenvloot

Als ik terug opdaag met een fiets die sommige mensen niet eerder hebben gezien krijg ik soms de vraag over hoeveel fietsen ik nu thuis heb.

Dat klinkt een simpele vraag maar dat is het niet.
Gaat het dan over fietsen waar enkel ik mee rijd?
Over de fietsen waarmee woon werk verkeer doe?
En tel ik daar de kinderfietsen bij?
Wat met mijn kickbike? en dan nog een gewone step?

Alles met 2 wielen krijg ik dan als advies. Maar ik heb een velomobiel en 2 kindertrikes met 3 wielen? en mijn 1 wieler, hoort die daar doen ook bij?

Ik weet zelf het antwoord niet meer. dus lijst ik ze hier maar even op. Alles met wielen groter dan skateboard of skeelers.
De datum erachter is de aankoopdatum. Meeste zijn 2dehands gekocht dus de bouwdatum is niet altijd bekend.

Woon werkverkeer
1. Velomobiel Mango+ (2011)
2. Rowingbike Thys 209 (2013)
3. Optima Orca (2017)

Gedeelde fietsen
4. Vrouwenfiets
5. Bakfiets Johnny loco (2012)
6. Vouwfiets Brompton (2011)
7. Vouwfiets vero
8. Sparta Tandem

Andere
9. Kickbike Sport G4 (2014)
10. Volwassen step
11. Eenwieler
12. Mini fiets

Kinderfietsen
13. Meisjes bukfiets 24 inch
14. Jongens bukfiets 24 inch
15. Meisjes bukfiets 16 inch
16. Rode kmx kinder trike
17. Zwart kmx kinder trike
18. Gele speedy ligfiets
19. Blauwe kinder loopfiets
20. Groene kinder loopfiets
21. Groene step
22. Roze step
23. Airscooter
24. Eenwieler 16inch








4 opmerkingen:

  1. Was er onlangs ook geen ligfiets voor jouw vrouw in huis gekomen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dat is de optima orca die ik gebruik voor woon werk.
      ze kan ermee rijden als ze wil maar heeft het nog niet gedaan buiten 2 keer oefenen

      Verwijderen
  2. Dat zijn behoorlijk wat "rijtuigen" om bij te houden Birger!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Alles vanaf de loopfietsen (19) telt niet mee. En daarboven valt het per persoon volgens mij alles mee.

    Die Amerikanen reageren altijd verbaasd op "meer fietsen dan mensen in Nederland; 18 miljoen vs 17 miljoen" met "wat een fietsfanaten". Ik denk dan altijd; "zo weinig fietsen?"

    BeantwoordenVerwijderen