vrijdag 24 februari 2017

Stormweer en dashcam

Hevige wind teisterde ons kantoor. het dak kraak en de wind giert rond het gebouw.
Ze geven stormweer met windsnelheden van 100km/u, dat wordt dus opletten tijdens het naar thuis rijden met de velomobiel.

Jan schreef er al over op zijn blog, snelheden van 40km/u zaten er bij niet in want ik moest de andere kant uit: pal tegen de wind in.
Het werd een 25km/u, zonder al te zware inspanningen. Het kon sneller, maar in zo een weer rijd ik liever iets trager.

De velcro bevestiging van de kap houden het normaal maar bij te sterke windvlagen dreigt de kap te gaan vliegen. Gelukkig heb ik 2 straps bij die het probleem van de baan helpen. Een strap gaat door het raampje en dan onder de oksel. Tijd om te kijken voor een permanente oplossing die het wegvliegen van de kap tegengaat bij extreem weer.

In de neus van mijn mango+ is de lamp gesneuveld. Daar heb ik nu een mobius dashcam achter een venstertje gemonteerd. Met een kabeltje kan ik deze voeden vanuit een powerbank en hij begint dan automatisch op te nemen. Hieronder vind je een stuk van de rit naar huis. op 4min25sec wordt mijn fiets gezandstraald en ben ik erg blij binnen te zitten met gesloten vizier.


Stalling op het werk

moeilijk te zien maar er zit een camera achter.
Filmen bij regenweer is volgende test

1 opmerking:

  1. Hoi Birger,

    Misschien kun je een paar elastieken met aan beide zijden een haak gebruiken om de kap vast te houden. Een haak onder de rand van de fiets, een haak om de rand van het raampje.

    En de dashcam doet zo leuk zijn werk, en is niet zo kwetsbaar voor regen en sneeuw.

    Groet

    Erwin en Tante Lies

    BeantwoordenVerwijderen