woensdag 1 oktober 2014

Velomobiel Poetsen

3,5 jaar oud is mijn velomobiel. een krasje hier en daar is niet te vermijden. Ik krijg van andere velomobiel eigenaars soms de opmerking dat hij er nog erg goed uitziet.

Het geheim hiervoor is zijn jaarlijkse WAX beurt. Onlangs was het terug zover. Eerst mooi wassen met water en zeep.
Dan met de bijgeleverde lipstift de krasjes opvullen. Vervolgens de 2 kleuren inwrijven en alles dan opwrijven met een droge doek.
2 uur werk in totaal

De laklaag voelt nu erg glad aan en is dat ook, de schuimkap of carbon kap glijden er heel gemakkelijk af als ik die op de neus plaats en even niet oplet.

De fiets ziet er als nieuw uit en alle krasjes zijn verdwenen.





3 opmerkingen:

  1. Je fiets ziet er inderdaad nog erg mooi uit Birger! Niet te vergelijken met die verfrommelde Strada van mij...........☺

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, zeg! Die ziet er na al die tijd nog als nieuw uit. Met de Orca heb ik alvast het voordeel dat enkel de bovenkant in de was gezet moet worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hebben ze dat ook in velomobiel blauw? Ziet er top uit.

    BeantwoordenVerwijderen