donderdag 5 juni 2014

Bango onderhoud

2u knutselen

Het is al ruimte tijd stil op mijn blog. De fietsen staan alvast niet stil. De teller van de bango en roets samen staan nu reeds op
-->5260 km. Kilometers met bakfiets/kickbike/damesfiets zijn daar niet bij.
Gisteren had ik bij thuiskomst een merkwaardig verschijnsel. Na een stukje offroad was het net alsof mijn achterwiel doorslipte. Het voelde als een kapot bracket. S' avond gooi ik de fiets op zijn kant, demonteer alles en vervang alles door de bracket/pedalen van de bakfiets. 1u verder maar het probleem is er nog altijd. Terug alles gewisseld en verder zoeken wat er aan de aandrijving scheelt. Bleek het kettingwiel een deuk te bevatten. Snel vervangen en het probleem is opgelost.

2 uur werk laat op de avond en dan neem ik s' morgens een andere fiets (de roets) om naar het werk te rijden. Een gewoon mens stelt zich er vragen bij.


Vorige maand
Tijdens een rit naar huis vond ik de fiets traag. De ketting draaide niet soepel en de fiets was niet op snelheid te krijgen. Een paar dagen verlof dus tijd voor onderhoud. Remmen, ketting, wielkassen kuisen stonden op het programma.

Tijdens het kuisen vond ik dat de ophanging los stond, de oorzaak van de lage snelheden.


Ook werd er 2 kg aan zand uit de achter wiel kas gehaald..

1 opmerking: