dinsdag 4 maart 2014

Buk-plooifietsen naar het werk.

Vero vouwfiets

Dit was het transportmiddel om vandaag de 30km naar het werk te overbruggen. (neen, er kwam geen trein aan te pas) Ik moest maar een halve dag werken en werd opgehaald met de auto. Een velomobiel of roets passen moeilijk in de auto. Vroeger gebruikte ik de flevobike voor deze omstandigheden en "plooide" deze in de koffer maar nu deze ingeruild is voor de roets moest ik een andere oplossing zoeken.

Het comfort van dit type fiets voor langere afstanden kennen we. Mijn zitvlak en polsen zullen deze ene keer wel overleven. De snelheid viel eigenlijk best wel mee. Een vouwfiets weegt niet veel en het was deze morgen windstil. De afstand werd overbrugd in ongeveer 1u15 minuten.
Het laatste stuk nam ik op met strava : een gemiddelde van 24 km/u vind ik niet slecht.

Een ervaring rijker, maar ik zal blij zijn om morgen weer te mogen instijgen in mijn velomobiel.




1 opmerking:

  1. De vouwfietsen van de betere merken (zoals de Vero) kan echt wel iets hebben en je kan er een stevig eind met fietsen (zowel wat afstand als snelheid betreft).
    Maar dagdagelijks over een langere afstand gaan "vouw"fietsen zou wel eens snel teveel van het goede kunnen zijn.

    BeantwoordenVerwijderen